ایمپلنت ایرانی

ایمپلنت ایرانی همانند ایمپلنت سوئیسی یکی از انواع ایمپلنت ها می باشد که این روزها طرفدار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. کاربرد و کارایی ایمپلنت دندان هر روز گسترده تر از روز بعد می شود. شرکت های سازنده زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که در حال ساختن قطعات ایمپلنت دندان هستند. طبق آمارهایی که کشور آمریکا اعلام کرده است، حدود 10 درصد از کل مردم جهان به کاشت ایمپلنت دندان نیاز دارند. از این رو کشور ایران نیز به ساخت ایمپلنت‌ روی آورده است.

ایمپلنت چیست؟

همانطور که میدانید ، ایمپلنت یکی از روش‌هایی است که در گذر زمان تغییرات بسیاری کرده و پیشرفته شده، این روش با اسامی کاشت دندان نیز شناخته شده است. ایمپلنت ها در واقع همانند دندان طبیعی عمل کرده و نزدیکترین دندان مصنوعی به دندان‌های طبیعی هستند، کاشت ایمپلنت به این شکل است که ابتدا پایه‌ای درون فک قرار گرفته که همانند ریشه دندان عمل می‌کند. اغلب دندانپزشکان به ایمپلنت دندان دائمی نیز‌می گویند به این علت که این نوع دندان در صورت مراقبت صحیح تا سالیان زیاد عمر می‌کند، البته مواردی نظیر برند و کیفیت نیز در عمر ایمپلنت بی تاثیر نیست.

بهترین برندهای ایمپلنت ایرانی کدام است ؟

در حدود 60 کشور در دنیا به تولید ایمپلنت دندان می پردازند و معمولا در هر کشور چند برند مجزا مشغول به فعالیت مجزا می باشند. ایمپلنت های ایرانی نیز انواع مختلفی دارند که امروزه در بسیاری از مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفته و توانسته در بسیاری موارد رضایت بیماران را نیز به دست آورد ، از جمله معروفترین برندهای مطرح ایمپلنت ایرانی میتوان به شرکت های تولید کننده زیر اشاره کرد :

  1. کیمیا کاشت اطبا
  2. کوشا فن پارس
  3. نیک کاشت آسیا
  4. درین کاشت مانا

1- ایمپلنت ایرانی کیمیا کاشت اطبا

کیمیا کاشت اطبا (kme) به عنوان اولین تولید کننده ایمپلنت در ایران در پنجم فروردین سال 1396 تولید خود را با حضور رئیس جمهور، وزرای صنعت معدن تجارت و بهداشت آغاز کرده است. البته این شرکت قبل از تولید ایمپلنت از سال 1393 مشغول انجام تحقیقات و فعالیت بوده است.

کیمیا کاشت اطبا برای تولید ایمپلنت از دستگاه cnc سوئیسی استفاده می کند و توانسته است از 2 میلیون دلار خروج ارز از کشور جلوگیری نماید. شرکت کیمیا کاشت اطبا 198 محصول مختلف با استفاده از تیتانیوم گرید 4 و 5 تولید می کند. شاید شما نام شرکت کیمیا کاشت اطبا را با نام ایمپلنت ایرانی ساخت کردستان شنیده باشید و علت آن این است که کارخانه تولید ایمپلنت ایران شرکت در سنندج قرار دارد اما دفتر مرکزی آن تهران ، خیابان بهشتی قرار دارد.

ویژگی‌های انواع ایمپلنت کیمیا کاشت اطبا عبارتند از :

  • فیکسچرهای شرکت کیمیا کاشت اطبا به نام A – Fixture K – Three معروف است.
  • جنس ایمپلنت‌های شرکت کیمیا کاشت اطبا از تیتانیوم گرید چهار و پنج است.
  • ایمپلنت‌های شرکت کیمیا کاشت اطبا دندان‌های خود را با سه درجه کیفیت کیمیا یک، کیمیا دو و کیمیا سه روانه بازار می‌کند.
  • 20 اندازه مختلف در ساخت فیکسچر یکی دیگر از ویژگی‌های پروتزهای دندان شرکت کیمیا است.
  • ایمپلنت‌های شرکت کیمیا کاشت اطبا طراحی مناسبی برای قرارگیری در استخوان فک شما دارند.
  • سطح روی ایمپلنت‌های کیمیا با نانوذرات پوشش داده شده تا بهبود عملکرد آنها را به دنبال داشته باشد.
  • گوناگونی شکل و اندازه در ایمپلنت‌های کیمیا آنها را با فک و دهان افراد مختلف هماهنگ ساخته است.
  • گفته می‌شود این پروتزها دارای گواهینامه ISO 13485 و CE هستند.
  • قیمت ایمپلنت ایرانی کیمیا برای هم‌وطنان ایرانی مناسب‌تر از هزینه ایمپلنت‌های وارداتی است.

فیکسچر کیمیا کاشت اطبا

فیکسچر های این شرکت با نام A- Fixture K-THREE از محصولات شرکت kme شناخته می شود. این فیکسچر با تیتانیوم گرید 4 ساخته شده است و مجهز به سطوح sla with ca+2 می باشد. این فیکسچر دارای 20 نوع سایز محتلف می باشد. این شرکت نیز به عنوان یکی برندهای مطرح در زمینه ساخت ایمپلنت ایرانی شناخته شده است و فعالیت خود را در بسیاری از کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی در حال اجرا است.

2- ایمپلنت ایرانی کوشا فن پارس

کوشا فن پارس یکی از بزرگترین تولید تجهیزات دندانپزشکی، دندانسازی و مواد مصرفی این صنعت است و با نام مخفف kfp نیز شناخته می شود. این شرکت در سال 1373 تاسیس شد و هدف این شرکت تولیدات با کیفیت با قیمت رقابتی به نسبت سایر رقبا است. ایمپلنت های اویتا نام سیستم های ایمپلنت های ایرانی کوشا فن پارس است. ایمپلنت های این شرکت با قطر 3.3، 3.7 ، 4 ، 4.5 و 5 و ارتفاع 6، 8، 10، 12 و 14 موجود می باشد.

ویژگی های مهم ایمپلنت ایرانی کوشا فن پارس:

  • جنس ایمپلنت‌های این شرکت از تیتانیوم گرید چهار تشکیل شده است.
  • طراحی مناسب پایه‌های این ایمپلنت‌ها با ویژگی‌های ساختاری فک شما هم‌خوانی دارد.
  • سطح پایه ایمپلنت‌های این برند به شکلی ساخته شده تا پیوند خوبی با استخوان فک شما برقرار کند.
  • اندازه‌های گوناگون این ایمپلنت‌ها دندان موردنیاز افراد مختلف را تأمین می‌کند.
  • ایمپلنت‌های اویتا مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایران است.
  • قیمت ایمپلنت ایرانی کوشا فن پارس با شرایط مالی ایرانیان هماهنگی بیشتری دارد.

3- ایمپلنت ایرانی نیک کاشت آسیا

شرکت نیک کاشت آسیا فعالیت خود را ابتدا در سال 89 آغاز کرده است و به علت عدم توانایی رقابت از نظر هزینه ایمپلنت با کشور های شرق آسیا این پروژه برای مدتی متوقف شد. شرکت نیک کاشت آسیا در سال 93 با ایمپلنت دانشگاه تهران قرار دادی منعقد کرد و در سال 96 از ایمپلنت سینابایونیک به همراه 200 محصول دیگر رونمایی کرد. ایمپلنت های این شرکت با استفاده از مستندات شرکت ایمپلازا آلمان تولید شد و اجازه لازم از این شرکت نیز دریافت شده است.

ویژگی‌های مهم ایمپلنت سینا بایوتک:

  • ایمپلنت‌های شرکت نیک کاشت آسیا با نام سینا بایوتک به بازار عرضه می‌شوند.
  • ایمپلنت‌های سینا بایوتک از تیتانیوم و هماهنگ با ساختار بدن انسان ساخته شده‌اند.
  • طراحی مناسب و هماهنگ با ساختار فک شما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایمپلنت سینا بایوتک است.
  • گوناگونی در شکل و اندازه از دیگر ویژگی‌های برتر پروتزهای سینا بایوتک است.
  • قیمت ایمپلنت ایرانی سینا بایوتک هم مانند دیگر ایمپلنت‌های ایرانی ارزان‌تر از نمونه‌های وارداتی است.

4- ایمپلنت ایرانی درین کاشت مانا

شرکت درین کاشت مانا فعالیت خود را در سال 97 در زمینه ایمپلنت با هدف نوآوری و افزایش کیفیت ایمپلنت های داخلی آغاز کرد و در سال 98 رسمیت پروژه خود را اعلام و در سال 99 تولید ایمپلنت خود را در فاز اولیه آغاز کرد. از برند و محصولات معروف این شرکت می توان به ایمپلنت های 3a اشاره کرد. ایمپلنت های ایرانی 3a از سطوحSLActive  بهره می برند. ایمپلنت 3a به استفاده از تیتانیوم گرید 5 ساخته شده است و سایز های این ایمپلنت در چهار قطر 3.7، 4، 4.5، 5 و ارتفاع 8، 10، 12، 14 می باشد.

ویژگی های مهم ایمپلنت درین کاشت مانا:

  • ایمپلنت‌های شرکت درین کاشت مانا با نام ایمپلنت‌های 3a وارد بازار می‌شوند.
  • تیتانیوم گرید پنج ماده اصلی ساخت این پروتزهای دندانی را تشکیل داده است. این ماده سازگاری خوبی با بدن شما دارد و جوش خوردن پایه دندان به استخوان فک را آسان می‌کند.
  • سطح SLActive به‌کاررفته در ساخت این ایمپلنت‌ها نیز بهبود عملکرد این دندان‌ها را به دنبال داشته است.
  • گوناگونی در اندازه یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع ایمپلنت است. این ویژگی هماهنگی پایه‌های دندان با استخوان فک افراد مختلف را به دنبال دارد.
  • ایمپلنت‌های 3a مورد تأیید سازمان استاندارد کالاهای پزشکی ایران است.
  • کیفیت ایمپلنت‌های 3a قابل قبول برخی پزشکان است.
  • پروتزهای 3a در چهار قطر 3.7، 4، 4.5 و 5 میلی‌متر، و بلندی 8، 10، 12 و 14 میلی‌متر ساخته شده‌اند.
  • قیمت ایمپلنت ایرانی 3a نسبت به هزینه ایمپلنت‌های وارداتی بسیار مناسب‌تر است.

مزایا و معایب ایمپلنت ایرانی کدام است ؟

بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان ایرانی همانند همه انواع دیگر ایمپلنت دندان دارای مزایا و معایبی است که لازم است قبل از انتخاب این ایمپلنت دندان در مورد این مزایا و معایب کلی اطلاعاتی را داشته باشید تا در نهایت بتوانید تصمیم درستی را در مورد انتخاب برند ایمپلنت خود داشته باشید. ما در این قسمت تلاش کرده ایم تا مزایا و معایب این ایمپلنت ها را به طور ساده و خلاصه در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید درک درستی از این موضوع داشته باشید.

مزایای ایمپلنت ایرانی

همانطور که اشاره کردیم همه انواع ایمپلنت ها چه از نوع خارجی آن و چه از نوع ایرانی دارای مزایایی هستند که در مورد ایمپلنت ایرانی میتوان به مزایای مهمی از جمله نکات زیر اشاره کرد:

1- کیفیت مناسب:

در کنار مناسب بودن قیمت ایمپلنت ایرانی نباید از یاد ببریم تجربه شرکت‌های سازنده آنها بسیار کمتر از تجربه شرکت‌های بزرگ جهانی است. کیفیت برخی از انواع ایمپلنت‌های ایرانی با برخی ایمپلنت‌های کره‌ای برابری می‌کند. البته این ایمپلنت‌ها در مقایسه با ایمپلنت‌های خوب کره‌ای و پروتزهای برتر اروپایی و آمریکایی در رتبه بسیار پایین‌تری جای می‌گیرند.

2- گارانتی همیشگی:

گفته می‌شود برخی از شرکت‌های ایرانی مانند شرکت کیمیا کاشت اطبا محصولات خود را با گارانتی همیشگی ارائه می‌کنند. این نکته می‌تواند اطمینان داوطلبان ایمپلنت را به آن جلب کند و به عنوان یک مزیت قابل توجه شناخته شود.

3- گوناگونی در نوع و اندازه:

گوناگونی اندازه پایه ایمپلنت‌های ایرانی اگرچه خیلی زیاد نیست، اما می‌تواند با فک و لثه‌های افراد مختلف هماهنگی پیدا کند.

4- قیمت ایمپلنت ایرانی:

هزینه ایمپلنت ایرانی برترین ویژگی آن است. قیمت پروتزهای ایرانی ارزان‌تر از همه ایمپلنت‌های معتبر وارداتی است. این ایمپلنت‌ها مناسب کسانی است که قیمت بالای ایمپلنت‌های وارداتی مانعی بر سر راه کاشت دندان آنها به شمار می‌رود. همچنین کسانی که دوست دارند از کالاهای وطنی استفاده کنند، با انتخاب این برندها مانع خارج شدن ارز از کشور می‌شوند.

5- دسترسی آسان به قطعه‌ها:

یکی دیگر از برتری‌های استفاده از ایمپلنت‌های ایرانی آسان بودن دسترسی به قطعه‌های آنها است. در صورت نیاز به ترمیم یا تعویض قطعه، این ایمپلنت‌ها در دسترس شما قرار دارند و به‌سادگی می‌توانید آنها را تهیه کنید.

6- حمایت از تولید داخلی:

برتری دیگر استفاده از ایمپلنت‌های ایرانی حمایت از تولیدات شرکت‌های داخلی است. البته این حمایت به شرطی درست است که آسیبی به سلامتی شما نزند و دوباره‌کاری برایتان به همراه نداشته باشد. بهترین راه تأیید ایمپلنت‌های ایرانی توصیه دندان‌پزشک شما است.

معایب ایمپلنت ایرانی

همانطور که گفتیم ایمپلنت ایرانی دارای مزایای مختلفی است هرچند لازم است بدانید این ایمپلنت با داشتن مزایای فوق العاده خود دارای معایبی نیز هست که از جمله این معایب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کیفیت پایین‌تر نسبت به ایمپلنت‌های وارداتی:

قیمت ایمپلنت ایرانی ارزان است، اما کیفیت آن به‌پای ایمپلنت‌های خارجی نمی‌رسد. کیفیت پایین‌تر در مقایسه با ایمپلنت‌های معتبر وارداتی مهم‌ترین ایراد پروتزهای دندان ایرانی است.

2- تولید در اندازه‌های محدود:

بسیاری از برندهای باسابقه پروتزهای دندانی خود را در اندازه‌های بسیار و حتی با تفاوت‌های بسیار کم تولید می‌کنند. اندازه‌های گوناگون امکان کاشت دندان را در هر فک و دهانی ممکن می‌سازد. این مسئله در بین ایمپلنت‌های ایرانی بسیار محدودتر است.

3- ظاهر غیرطبیعی:

ظاهر ایمپلنت‌های ایرانی نسبت به پروتزهای دندان وارداتی غیرطبیعی‌تر است. مصنوعی بودن ایمپلنت‌های ایرانی از ظاهر آن هویدا است.

4- خدمات پس از فروش محدود:

خدمات پس از فروش محدودتر نیز یکی دیگر از معایب ایمپلنت‌های ایرانی است.

5- عمر ایمپلنت ایرانی:

برخی از بهترین ایمپلنت‌های آمریکایی و اروپایی ضمانتی بالای 20 یا 25 سال دارند. برخی نیز در صورت استفاده درست تا پایان عمر برای شما کار می‌کنند. از این نظر، ایمپلنت‌های ایرانی دارای ضعف بزرگی هستند. بیشترین ضمانت ایمپلنت‌های ایرانی دو سال است. البته شاید هزینه ایمپلنت ایرانی این نقص را بپوشاند.

ایمپلنت ایرانی برای چه افرادی مناسب تر است ؟

اگر می خواهید بدانید که ایمپلنت ایرانی بهتر است یا خارجی باید بگوییم که همه چیز بسته به شرایط شما دارد. به طور کلی در نظر داشته باشید استفاده از برند ایمپلنت خارجی معتبر کیفیت بیشتری به نسبت ایمپلنت ایرانی دارد. در صورتی کیفیت، طول عمر و موفقیت درمان برای شما اولویت دارد از برند های خارجی استفاده کنید. همچنین اگر کمی شرایط خاصی را دارد و یا می خواهید از ایمپلنت های فوری، دیجیتال و…. استفاده کنید از ایمپلنت های خارجی استفاده کنید.

اما در صورتی که میزان بودجه ای که برای ایمپلنت خود تعیین کردید محدود است، می توانید از ایمپلنت های ایرانی استفاده کنید. ایمپلنت های ایرانی کیفیت مناسبی دارند و دسترسی به قطعات آن در دراز مدت ممکن است ساده تر باشد. همچنین میتوان اینگونه گفت که برخی افراد با داشتن شرایط زیر به عنوان کاندید استفاده از ایمپلنت ایرانی شناخته میشوند این شرایط عبارتند از :

  • افرادی که دارای بودجه محدود برای درمان ایمپلنت هستند.
  • افرادی که قصد حمایت از تولید داخلی را دارند.
  • افرادی که قصد انجام ایمپلنت دیجیتال و فوری را ندارند.
  • افرادی که دارای شرایط و نیاز به پایه های خاص ایمپلنت را ندارند.
  • مرکز ایمپلنتی که به آن مراجعه کردید امکان انجام ایمپلنت ایرانی را داشته باشد.

طول عمر ایمپلنت های ایرانی چه میزان است ؟

برای کسانی که به درمان با ایمپلنت ایرانی فکر می کنند، درک طول عمر و میزان دوام آن ها بسیار مهم است. به طور کلی طول عمر این ایمپلنت ها به طور متوسط 15 تا 20 سال است که با مراقبت مناسب می توانند عملکرد و زیبایی دهان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. با این حال، در نظر گرفتن عوامل فردی مانند بهداشت دهان و دندان، انتخاب سبک زندگی و سلامت کلی می توانند بر طول عمر آن تاثیر بگذارند.

طول عمر ایمپلنت های دندانی بسته به عوامل مختلفی از جمله حفظ سلامت دهان، کیفیت ایمپلنت های مورد استفاده و … می تواند متفاوت باشد. ایمپلنت های دندانی ایرانی به طور متوسط بین 15 تا 20 سال عمر دارند. با این حال، با مراقبت و نگهداری مناسب، برخی از ایمپلنت ها ممکن است حتی بیشتر دوام بیاورند. با این حال عوامل ذیل می تواند در میزان طول عمر آن بسیار تاثیر گذار باشد.

1- بهداشت دهان:

اقدامات خوب بهداشت دهان، از جمله مسواک زدن منظم، نخ دندان کشیدن، و معاینات معمول دندانپزشکی، برای موفقیت طولانی مدت ایمپلنت های دندانی بسیار مهم است. بی توجهی به بهداشت دهان و دندان ممکن است منجر به بیماری لثه و شکست ایمپلنت شود.

2- سیگار کشیدن:

سیگار کشیدن می تواند به طور قابل توجهی بر طول عمر ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارد، روند بهبودی را مختل می کند و خطر عوارضی مانند رد ایمپلنت و تحلیل استخوان را افزایش می دهد. ترک سیگار می تواند موفقیت ایمپلنت و سلامت کلی دهان را افزایش دهد.

3- کیفیت و کمیت استخوان:

حجم و تراکم استخوان کافی برای کاشت موفق ایمپلنت ضروری است. اگر ساختار استخوانی ناکافی در فک وجود داشته باشد، روش ‌های اضافی مانند پیوند استخوان ممکن است برای اطمینان از یک پایه قوی برای ایمپلنت ضروری باشد.

4- سلامت کلی:

برخی از شرایط سیستمیک، مانند دیابت یا بیماری های خود ایمنی، می توانند روی یکپارچه سازی ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارند. مهم است که قبل از انجام عمل جراحی ایمپلنت، هر گونه مسائل بهداشتی یا بیماری زمینه ای را با دندانپزشک در میان بگذارید.

عوامل تأثیرگذار در قیمت ایمپلنت ایرانی

به خاطر داشته باشید علل و عوامل مختلفی میتواند در تعیین قیمت انواع ایمپلنت دندان جه ایمپلنت خارجی و چه ایمپلنت ایرانی تاثیرگذار باشد. این علل و عوامل همگی در کنار هم قیمت نهایی و تمام شده درمان شما را مشخص میکنند و به نوعی با یکدیگر در ارتباط هستند . پس توصیه میکنیم قبل از انجام درمان ایمپلنت دندان در مورد این درمان و نحوه قیمت گذاری آن تحقیقات لازم را داشته باشید . در کل از جمله مهمترین علل و عواملی که میتواند قیمت نهایی ایمپلنت ایرانی شما را تعیین کند ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • برند ایمپلنت ایرانی
  • تعداد ایمپلنت دندان‌های موردنیاز
  • کیفیت ساخت ایمپلنت ایرانی
  • استفاده از ایمپلنت دندان با بیمه
  • دستمزد متخصص ایمپلنت دندان
  • نیاز به درمان‌های جانبی مانند جراحی لثه
  • محل کلینیک دندانپزشکی موردنظر

بهترین ایمپلنت های روز دنیا کدامند ؟

اگر قصد استفاده از ایمپلنت ایرانی ندارید ، این امکان برای شما وجود دارد تا از بهترین برندهای خارجی ایمپلنت دندان استفاده کنید  می توان گفت ایمپلنت اشترومن بهترین ایمپلنت دندان در جهان است. ایمپلنت اشترومن در سال 1954 تاسیس شده و به کمک کمپانی تحقیقاتی iti به تولید انواع مختلف ایمپلنت با تکنولوژی بالا می پردازد که یکی از پیشرو ترین کمپانی ها در صنعت ایمپلنت می باشد.

امروزه مارک و برندهای بسیاری به تولید ایمپلنت دندان می پردازند که رقابت بین برندها از نظر کیفیت و قیمت تنگاتنگ می باشد. در ادامه بهترین مارک های ایمپلنت در ایران را از نظر کیفیت و ارزش خرید بالا نام می بریم.

1- ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت اشترومن همانطور که بالا معرفی کردیم، لقب بهترین ایمپلنت را دارا می باشد و یک ایمپلنت با قدمت بالا سوئیسی می باشد.

2- ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر یک ایمپلنت با درصد موفقیت بالا آمریکایی می باشد که این شرکت همیشه در صنعت پزشکی به دنبال خلاقیت و نوآوری است. شرکت زیمر در سال 1927 تاسیس شده است. از معایب این ایمپلنت می توان به قیمت بالای آن اشاره کرد اما کیفیت بسیار بالایی به شما ارائه می دهد.

3-  ایمپلنت آرگون

ایمپلنت آرگون یک ایمپلنت با کیفیت بالا آلمانی می باشد که در سال 1999 تاسیس شده است. قیمت ایمپلنت آرگون به نسبت کیفیت آن مناسب می باشد.

4- ایمپلنت آیرس

ایمپلنت آیرس در سال 1994 در کشور سوئیس شده است و در دسته ایمپلنت های کیفیت و قیمت مناسب قرار می گیرد. این شرکت بیش از 12 نوع ایمپلنت تولید می کند و محصولات این شرکت در 12 کشور توزیع شده است.

5- ایمپلنت بایوتم

ایمپلنت بایوتم یک ایمپلنت کره ای با کیفیت بالا و هزینه بسیار مناسب می باشد که در سال 2008 در بوسان کره تاسیس و 2009 موفق به دریافت گواهینامه ce شده است.

6- ایمپلنت اوستم

اوستم یکی دیگر از ایمپلنت های با کیفیت کره ای می باشد که در سال 1997 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در سئول قرار داد. ایمپلنت اوستم در سال های 2001 و 2002 موفق به دریافت گواهینامه های fda و ce شده است. این شرکت بیش از 24 نوع ایمپلنت دارد و محصولات آن در بیش از 70 کشور توزیع شده است.

7- ایمپلنت مگاژن

ایمپلنت مگاژن یک ایمپلنت کره ای است که در سال 2002 تاسیس شده است. این شرکت بیش از 18 نوع ایمپلنت تولید کرده است و محصولات آن در 88 کشور توزیع شده اشت. دفتر مرکزی آن در شهر دایگو کره است.

8- ایمپلنت نئودنت

ایمپلنت نئودنت که در سال 1993 در برزیل تاسیس و در سال 2012 توسط شرکت اشترومن خریداری شده است. این شرکت بیش از 30 نوع ایمپلنت تولید کرده و محصولات آن در  62 کشور توزیع شده است.

9- ایمپلنت ای سی ایکس

ایمپلنت icx یک ایمپلنت آلمانی با کیفیت است که در سال 2004 تاسیس شده است و محصولات آن در بیش از 52 کشور توزیع شده است.

به خاطر داشته باشید

انتخاب ایمپلنت ایرانی می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال جایگزین کردن دندان های از دست رفته خود با هزینه ای مقرون بصرفه هستند. اگرچه کیفیت و سازگاری ایمپلنت های ایرانی به اندازه همتایان خارجی شان نیست اما برخی برندهای معروف ایرانی موفق به تولید ایمپلنت هایی شده اند که با محصولات خارجی قابل رقابت هستند. ایمپلنت های ایرانی علاوه بر قیمت مناسب مزایای دیگری نیز دارند؛ آنها به راحتی در دسترس هستند بنابراین دندانپزشکان می توانند به آسانی قطعات و تجهیزات ایمپلنت های ایرانی را تهیه کنند.

همچنین در صورت نیاز به استفاده از گارانتی سریع تر و راحت تر می توانید از خدمات شرکت تولید کننده بهره ببرید. و لازم به ذکر است که با انتخاب یک ایمپلنت ساخت کشور از تولید کننده ایرانی حمایت کرده و به توسعه و پیشرفت این عرصه دندانپزشکی نوپا در کشور کمک می کنید. برندهای ایمپلنت ایرانی می توانند انتخاب مناسبی برای جایگزینی دندان های از دست رفته شما باشند، خصوصا اگر به تعداد زیادی ایمپلنت دندان نیاز دارید.

با وجود آنکه کیفیت و ماندگاری ایمپلنت های ایرانی در سطح ایمپلنت های خارجی شناخته شده نمی باشد اما در حد قابل قبولی قرار دارد و برندهای ایرانی توانسته اند تأییدیه سازمان غذا و دارو ایران را دریافت کنند. اما برای دریافت گواهینامه ها و تأییدیه های بین المللی و در دست گرفتن بازار ایمپلنت داخل کشور لازم است برندهای ایرانی به صرف زمان و هزینه بیشتری برای تحقیق و توسعه بپردازند و با در نظر گرفتن نیازهای مختلف بیماران، ارتقاء طراحی و همکاری با کمپانی های مطرح ایمپلنت جهان برای بهره مندی از تجربیات سودمند آنها، اعتماد مشتریان، دندانپزشکان و متخصصان داخلی را جلب نمایند.