ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت آمریکایی یکی از پرطرفدارترین انواع ایمپلنت در سراسر دنیاست که به دلیل کیفیت بالا و استانداردهای سختگیرانه در تولید، مورد اعتماد بسیاری از دندانپزشکان و بیماران قرار گرفته است. شرکتهای آمریکایی تولیدکننده ایمپلنت از فناوری روز و مواد اولیه باکیفیت در تولید محصولات خود استفاده میکنند. آلیاژ تیتانیوم مورد استفاده در ایمپلنت آمریکایی دارای خاصیت زیست سازگاری بسیار بالایی است و بدن انسان به راحتی آن را میپذیرد.

جالب است بدانید که ، سطح ایمپلنتهای آمریکایی به گونهای طراحی و پرداخت شده است که باعث اتصال سریع و محکم آن به استخوان فک میشود. از دیگر ویژگیهای ایمپلنت آمریکایی میتوان به عمر بالای آن اشاره کرد که معمولاً بین 20 تا 30 سال تخمین زده میشود.

اکثر شرکتهای آمریکایی تولیدکننده ایمپلنت، گارانتی مادام العمر را برای محصولات خود ارائه میدهند که نشان از اطمینان آنها به کیفیت بالای تولیداتشان دارد. البته قیمت ایمپلنت آمریکایی نسبت به محصولات آسیایی بالاتر است اما با توجه به کیفیت و عمر بالای آن، سرمایه‌گذاری مناسبی محسوب می‌شود. در مجموع می‌توان گفت ایمپلنت دندان آمریکایی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است.

ایمپلنت دندان چیست ؟

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر زیادی در چهره و شکل ظاهری و همچنین اعتماد به‌نفس هر شخص دارد. با روش‌های درمانی مثل ایمپلنت دندان می‌توان علاوه‌بر بازیابی شکل ظاهری و لبخندی زیبا، از بروز مشکلات در جویدن و خوردن غذا و مشکلات گوارشی نیز جلوگیری کرد. ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان‌هایی است که کاملا از بین رفته‌اند. ایمپلنت به‌صورت پیچی از جنس تیتانیوم سازگار با بدن است که داخل استخوان قرار می‌گیرد و این امکان را برای متخصص ارتودنسی فراهم می‌کند تا با روش‌های مختلفی مثل پروتز‌های دندانی، روکش دندانی جایگذاری کند.

مزایا و معایب ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت آمریکایی به دلیل کیفیت بالایی که دارد دارای طول عمری در حدود 20 الی 25 سال است اما این ایمپلنت ها نیز دارای مزایا و معایبی هستند که لازم است قبل از انتخاب آنها را بشناسید و با دقت مورد بررسی قرار دهید :

مزایای ایمپلنت آمریکایی

از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت‌ آمریکایی نسبت به سایر برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بسیار بالا و مطابق با دانش روز
  • دوام و طول عمر بالا
  • به دلیل ساختار مخروطی داخل استخوان فک تحرک ندارد.
  • ظاهری مناسب و شبیه به دندان‌های طبیعی

معایب ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت های آمریکایی در کنار مزایا دارای معایبی هم هستند که قبل از تصمیم‌گیری باید به آنها توجه داشت. اگر مراقبت بعد از ایمپلنت دندان را جدی نگیرید، ممکن است دچار عوارضی مانند پس زدن ایمپلنت یا عفونت لثه شوید. سایر معایب عبارتند از:

  • قیمت بالاتر نسبت به برندهای کره‌ای، ایرانی و برخی برندهای اروپایی
  • در دسترس نبودن قطعات ایمپلنت‌های آمریکایی: در ایران به دلیل تحریم دسترسی به ایمپلنت‌های آمریکایی سخت است. به همین دلیل در چند سال اخیر بیشتر از ایمپلنت‌های کره‌ای استفاده می‌شود.
باید ها و نبایدهای علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان که لازم است بدانید حتما بخوانید : علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست ؟

بهترین برندهای ایمپلنت آمریکایی کدام است ؟

در حال حاضر برندهای متعددی در زمینه تولید ایمپلنت در آمریکا مشغول فعالیت هستند و تمامی این برندها از سطح کیفیت بالایی برخوردارند، اگر قصد کاشت ایمپلنت آمریکایی دارید باید حتما قبل از انجام کاشت با برندهای مختلف ایمپلنت آمریکایی و ویژگی‌های هر برند آشنا باشید تا بتوانید با مشورت دندانپزشک خود بهترین نوع ایمپلنت را برای خود انتخاب نمایید . از جمله برترین برندهای ایمپلنت دندان میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1- ایمپلنت آمریکایی زیمر (Zimmer)

ایمپلنت آمریکایی زیمر، یکی از معروف‌ترین برندهای ایمپلنت آمریکایی محسوب می‌شود که ۸۰% دندانپزشکان ایرانی از آن برای برای کوتاه‌کردن دوره درمان و افزایش درصد موفقیت کاشت ایمپلنت استفاده می‌کنند، ایمپلنت‌های این برند ساختار طراحی متفاوت و جذابی دارند که موجب تسریع فرایند جوش خوردن استخوان فک و پایه ایمپلنت و کوتاه‌تر شدن دوره درمان می‌شوند.

ویژگی‌های ایمپلنت زیمر

  1. قیمت مناسب
  2. مقاومت عالی
  3. زیبایی طبیعی
  4. راحتی
  5. دوره درمان کوتاه
  6. کاشت آسان
  7. عدم ایجاد حساسیت
  8. مقاومت بالا در برابر ضربه
  9. نداشتن عوارض
  10. دارای ساختاراسفنجی
  11. جوش خوردن سریع با استخوان

2- ایمپلنت آمریکایی بیومت‌تری‌ای (BIOMET 3i)

برند بیومت‌تری‌ای حدود ۴۰ سال پیش توسط جمعی از نخبگان دندانپزشک و مهندسین نابغه در آمریکا تاسیس شد، برند بیومت‌تری‌ ای علاوه بر اینکه در طول فعالیت ۴۰ ساله خود در زمینه تولید محصولات تخصصی و باکیفیت دندانپزشکی مثل تولید انواع اجزای ایمپلنت دندان یک مرکز آموزشی علمی ویژه متخصصان و دانشجویان دندانپزشکی سراسر جهان نیز محسوب می‌شود چون این برند در طول سال سمینار‌های علمی آموزشی متعددی با ارائه برترین اساتید دندانپزشکی دنیا برگزار می‌کند.

ویژگی‌های ایمپلنت بیومت‌تری‌ای

  1. انعطاف پذیری عالی
  2. ماندگاری بالا
  3. امکان استفاده دائمی
  4. کیفیت بالای متریال
  5. جلوگیری از تحلیل استخوان فک
  6. قیمت مناسب
  7. امکان خرید راحت‌تر نسبت به سایر برندها
  8. سازگار با ساختار استخوان فک
  9. عدم تحریک بافت لثه و دهان

3- ایمپلنت آمریکایی نوبل بیوکر (Nobel biocare)

پس از شیوع جهانی کرونا برند آمریکایی نوبل بیوکر توانست به عنوان یکی از بهترین برندهای ایمپلنت آمریکا و جهان شناخته شود و طولی نکشید که دومین برند معتبر تولید کننده ایمپلنت‌های دندانی نام گرفت و حالا حدودا در ۱۰۰ کشور مختلف نمایندگی دارد، البته با وجود این که نوبل بیوکر متعلق به مهندسان آمریکایی است اما دفتر مرکزی آن در سوئیس مستقر است و محصولاتش  نیز علاوه بر آمریکا در ژاپن و سوئد تولید می‌شوند.

ویژگی‌های ایمپلنت نوبل بیوکر

  1. کیفیت بالا
  2. زیبایی فوق العاده
  3. استفاده از فیکسچرهای تانتالیوم
  4. ماندگاری بالا
  5. امکان استفاده تا پایان عمر
  6. عدم نیاز به ترمیم های متعدد
  7. قیمت بالا
  8. عدم دسترسی آسان به علت تحریم

همه چیز در رابطه با قیمت ، هزینه ، مزایا و معایب ایمپلنت آمریکایی

4- ایمپلنت آمریکایی آستراتک

آستراتک یکی دیگر از برندهای معروف ایمپلنت آمریکایی است که در سال ۱۹۹۱ توسط گروهی از دندانپزشکان و مهندسین متخصص در آمریکا تاسیس شد اما طولی نکشید که به علت کمبود بودجه و عدم فروش در سال ۲۰۱۱ این برند با مبلغ حدود ۲ میلیارد دلار به شرکت  Dentsply Sirona واگذار شد، در حدود ۱۵ سال گذشته حرفه‌ای برند آستراتک زیر نظر شرکت Dentsply Sirona توانسته است با تولید ایمپلنت‌هایی باکیفیت و درجه یک جزو نام‌آشناترین برندهای ایمپلنت آمریکایی قرار بگیرد.

ویژگی‌های ایمپلنت آستراتک

  1. استحکام بالا
  2. ظاهر خوش فرم
  3. زیبایی طبیعی
  4. قیمت مناسب
  5. دسترسی خرید آسان
  6. جلوگیری از تحلیل لثه
  7. ساختار طراحی متفاوت و مناسب
  8. سازگار با بافت لثه
  9. تنوع بالا
  10. انعطاف پذیری عالی
  11. طراحی متفاوت
  12. جنس بدنه محکم
  13. مناسب برای بیماران دارای شرایط خاص
  14. تسریع جوش خوردن استخوان فک

5- ایمپلنت آمریکایی اینترالاک (Intralock)

ایمپلنت آمریکایی اینترالاک یکی از بهترین برندهای ایمپلنت آمریکایی محسوب می‌شود که طول دوره درمان ایمپلنت را به حداقل می‌رساند، اکثر ایمپلنت‌های معمولی طول عمری حدود ۲۰ سال دارند اما ایمپلنت آمریکایی اینترالاک بیشتر از سایر برندها می‌تواند عمر کند البته اگر به خوبی توصیه‌های مراقبتی ایمپلنت را رعایت کنید مطمئن باشید عمر ایمپلنت آمریکایی اینترالاک شما بیش از این ‌ها خواهد بود.

ویژگی‌های ایمپلنت اینترالاک

  1. محکم و با دوام
  2. طول درمان کوتاهی مدت
  3. تسریع جوش خوردن استخوان فک
  4. کاشت بدون درد
  5. عدم ایجاد عفونت
  6. ماندگاری بالا
  7. مناسب تمام افراد

6- ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزونز (Biohorizons)

برند بایوهورایزونز نیز یکی از شرکت‌های مطرح ایمپلنت در آمریکا محسوب می‌شود که در سال ۱۹۹۴ در زمینه تولید ایمپلنت در آمریکا توسط تیمی از مهندسان دانشگاه آلابا تاسیس شد، ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزونز دارای کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب است اما در مقایسه با سایر برندها تقریبا کم‌تر شهرت پیدا کرده و فروش پایین‌تری دارد.

ویژگی‌های ایمپلنت بایوهورایزونز

  1. تیز بودن نوک فیکیسچر
  2. داشتن میکروکانال های لیزری
  3. اتصال عمیق به بافت و استخوان کرستال
  4. طراحی رزوه ها به شکل مربع
  5. پایداری بالای فیکسر
  6. مناسب بی دندانی فک جلو و عقب

7- ایمپلنت آمریکایی بیکن (BICON)

ایمپلنت بیکن، یکی از محبوب‌ترین برندهای خصوصی ایمپلنت‌های آمریکایی در سراسر دنیا محسوب می‌شود، ایمپلنت‌های این برند ساختار طراحی متفاوتی دارند و کاملا با ساختار استخوان فک و بافت لثه انسان سازگار هستند، امروزه برند بیکن به تولید تخصصی‌ترین ایمپلنت‌های جهان شهرت دارد.

ویژگی‌های ایمپلنت آمریکایی بیکن

  1. مطالعات بالینی متعدد قبل از طراحی
  2. استفاده از مخروط قفل کننده برای اتصال
  3. پیوند محکم و دقیق اباتمنت روی ایمپلنت
  4. عدم نیاز به پیوند اضافه در اکثر مواقع
  5. طراحی متفاوت ساختار بدنه ایمپلنت
  6. استحکام فوق العاده
  7. تحمل فشار بالا
  8. عمر طولانی
همه چیز در رابطه با پالیش کامپوزیت دندان که لازم است بدانید حتما بخوانید : اهمیت پالیش کامپوزیت دندان چیست ؟

هزینه ایمپلنت آمریکایی چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت آمریکایی بالاتر از انواع اروپایی و آسیایی می باشد. دلیل آن کیفیت بسیار بالا و طراحی پیشرفته ای است که در ساخت ایمپلنت های دندان آمریکایی به کار می رود. با اینحال قیمت برندهای مختلف ایمپلنتهای آمریکایی نیز با هم متفاوت است و برخی از آنها قیمت مناسب تری دارند.  هزینه انجام خدمات دندانپزشکی تحت تأثیر چند عامل قرار می گیرد. در مورد ایمپلنت های آمریکایی نیز هزینه کار به فاکتورهای متعددی بستگی دارد، از جمله:

  • تجربه و سابقه دندانپزشک شما
  • محل کلینیک یا مطب دندانپزشکی
  • تعداد دندان های تحت درمان
  • نیاز یا عدم نیاز به سینوس لیفت
  • جنس ایمپلنت
  • برند ایمپلنت
  • هزینه لابراتوار
  • ضمانت نامه و گارانتی ارائه شده توسط شرکت
  • تکنولوژی به کار رفته در ساخت ایمپلنت

به خاطر داشته باشید

ایمپلنت ها بر اساس کشور سازنده به سه دسته تقسیم میشود؛ ایمپلنت آمریکایی در رتبه اول، ایمپلنت اروپایی در رتبه دوم و ایمپلنت آسیایی هم در رتبه سوم قرار دارند. ایمپلنت های آمریکایی توسط کشور آمریکا ساخته می‌شود و جزو قوی‌ترین و بهترین ایمپلنت‌ها از نظر کیفیت، ماندگاری و زیبایی هستند.

البته به علت محدودیت‌های ارتباطی و فاصله زیاد جغرافیایی، ایمپلنت‌های آمریکایی تحت نظارت کشور آمریکا در کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن ساخته و به سراسر دنیا عرضه می‌شود. تنوع و انعطاف‌پذیری این ایمپلنت‌ها مانند ایمپلنت‌ کره‌ای (جزو دسته ایمپلنت‌های آسیایی) زیاد است و بهتر است که برای انتخاب آن‌ها تحقیق و مطالعه داشته باشید و با متخصص ماهر و حرفه‌ای مشورت کنید.

فراموش نکنید که ایمپلنت های آمریکایی با کیفیت فوق العاده و ظاهر جذاب شان در سراسر جهان زبانزد هستند. با اینحال قیمت بالایی نیز دارند که می تواند مانعی بر سر راه انتخاب این ایمپلنت ها باشد. اما با در نظر گرفتن ماندگاری تقریبا مادام العمر آنها قابل چشم پوشی است. باز هم توصیه میکنیم برای نوع ایمپلنت مصرفی و باید ها و نبایدهای آن حتما از توصیه و مشورت دندانپزشک خود استفاده کرده و در انتخاب بهترین برند به وی اعتماد نمایید .